Tuesday, June 21, 2011

Lapor Diri

Lama dah tak update blog nie. Memang banyak yang nak diceritakan. Tapi banyak juga yang perlu di tapis. Orang singgung perasaan aku tak pe janji aku tak buat kat orang.. Kalau aku nak buat dah lama aku cakar muka sumeorang yang sakitkan hati aku. Tapi aku baek...kahkahkah. .

Episod praktikal dah selamat dilepasi..hidup nie memang tak ubah macam main video games. Ada beberapa stage dan task yang perlu dilaksanakan. Bab praktikal sume dah selamat dah. Dah ucap bye-bye dah. Selamat tinggal RP dan sesi kaunseling! (sementara je kot selamat tinggalnya...). Masa praktikal 3 bulan tu, tok sah cakap la..pahit manis, kelat payau masin sume aku main redah dan telan je. Ape pun telan je janji matlamat untuk mengutip pengalaman tu terlaksana. 

Sekarang nie, aku sudahpun berada di kampung halaman terchenta. Dan aku hidup berjaya sebagai supir sepenuh masa dan buat part time job sebagai bibik. Masa senggang aku dipenuhi dengan rancangan- rancangan televisyen yang superb bosan.. (ada hati mau naik caj sedangkan duk tayang citer sama ulang2 kali... cissssss! dah la time angin sikit je dah tak de coverage..sialan!) dan masak memasak yang kadang-kadang rasa macam masterchef *ohhh wow!.

Bosan tapi seronok....susah nak explain. hidup aku sekarang rasa macam minum air kosong. Tak de rasa tapi hilangkan dahaga.hahaha.. cukup bulan tadah tangan minta gaji tapi rasa macam tadah muka minta pelempang je..sebab buat kerja sikit pun dah berkira. kehkeh.. Oke la. Sedara-sedara sekalian. Mintak diri dulu. Esok 7.10am kena hantar Ekin pegi sekolah, pukul 8.30am plak hantar Mira pergi kerja, pukul 11.40am plak Ikah pergi sekolah, pukul 3pm Ekin balik sekolah, pukul 6.15pm Ikah balik sekolah, then pukul 8.30pm Ekin pergi tuisyen, pukul 9.30pm Mira balik kerja...diakhiri dengan pukul 10pm Ekin balik tuisyen. Tu baru proses hantar amik depa. Tak kira lagi yang lain-lain.. haisshhhh...kali susah olang mau duduk goyang kaki la. 

0 komen: