Thursday, July 7, 2011

Aku tak faham betullah dengan umat manusia di muka bumi nie yang memang ada peel jengki kat orang. Sejak dari aku tadika lagi aku duk hadap dengan manusia-manusia macam nie. Masa aku umur 4 tahun dah duk sibuk tanya mak aku samada aku dah pandai baca ke belum, dah mengaji ke belum. Eh, loser betul ko kalo dengan budak 4 tahun pun bleh dengki. Suka hati aku la nak pandai baca ke apa ke.. ade ko bayar yuran aku? Ado? Non ado...!

Bila aku masuk sekolah rendah ko sibuk duk tanya aku amik tak PTS (Penilaian Tahap Satu)? Bila aku amik, ko sibuk-sibuk plak nak tanya aku dapat lompat kelas ke tak? Eh, suka ati aku la nak lompat ke, baring ke, meniarap sekali pun. Ye. Aku tahu anak ko selalu lompat kijang terhuyung hayang bawak buku. Derr? Bila lepas UPSR plak ko tanya berapa banyak aku tangkap A... nasib baik mak aku jenis relek-relek je bukan jenis bawak slip result anak dan tayang kat sume orang kampung, ko siap bawak balik lagi slip masa raya. Berkobar-kobar.. UPSR je pun, tak masuk universiti lah kalo UPSR straight A pun. Paling gempak masuk asrama... cikai camne pun result UPSR bleh sekolah gak..kan..?kan? 

Bila aku PMR ko terjah lagi bertubi-tubi sama gak masa aku SPM, STPM..pendek kata memang ko nampak macam masa depan aku kelam sebab tu ko kena monitor sepanjang masa takut aku jadi hantu ke apa ke kan..?  Bila aku dah masuk universiti pun kau siap lower class kan aku punya course lagi. Ye la..anak ko course gempak giler sampai terbelit lidah nak sebut... eh, suka hati aku la nak amik course ape pun.. bukan guna duit ko pun.. 

Dan sekarang bila anak ko dah kuar U dan tak dapat kerja ko mai serang umah aku dan duk tujah-tujah cakap aku kuar U nanti pun kompem tak dapat kerja. Sebab anak ko tak dapat kan? Ape ke hal nye nie. Aku tak paham betul jemaah tetangga propa macam nie. Haishh. Kawen kan jelah anak ko tu dengan orang kaya ade duit juta-juta.. tak payah kerja tapi kaya. Tak pe reta suami pun..reta anak ko jugak, sebab selalu ko duk kata anak ko tu ade pakwe kaya kan... hantaran kena bagi kereta bagai kan. Ahh lantak ko, bagi helikopter pun aku tarak kesah... 

Sebab tu kot orang sekarang buat rumah sume pagar tinggi-tinggi. Sebab tak nak kepochi-kepochi datang umah buat dosa. Menziarahi tetamu tu bagus, tapi story-morry dalam tu memang mengundang bala, sampai aku pun telibat sama. Haaa..kan tak pasal-pasal aku sumbat hal nie dalam blog. Haishh. Sesaper nak datang umah aku tu, sila betulkan niat ye.. kalo setakat nak bawak citer-citer gini baik aku tengok citer kat astro tuh, biarlah ulang-ulang pon, janji aku tak kacau sesaper.

0 komen: