Friday, July 22, 2011

Bila tiba hari malas....

Cara untuk mengelak masak for lunch and dinner adalah, dengan memasak Nasi Lemak penuh periuk. Wakakaka. So bila my mum suruh masak untuk lunch or dinner nanti...aku akan cakap, Nasi Lemak ada lagi...bazir je nak masak lain. Kalo pagi tadi makan nasi lemak dengan ayam goreng berempah, tengah hari mungkin dengan telur mata dan malam akan buat paru goreng. Variety jugak kan? Hebat tak anak dara pemalas nie mengelak untuk masak?

Sekarang memang aku tak de mood nak masak. Tekak orang dalam umah nie memang tekak melayu jati. So time aku mengedik nak masak pelik sikit diorang mula bising meroyan. So, bila aku nak makan benda pelik, aku just buat untuk aku sebab tak nak berlaku rusuhan. Macam semalam, yang lain makan nasi dengan sup daging, ayam halia, telur dadar dan sayur campur, aku pulak makan tortila. Tapi dasar mencekik banyak, abes tortila aku pun kena sapu dek adik-adik aku. Cis tak makan konon. Cakap je la tak cukup kenyang!

0 komen: