Monday, July 4, 2011

Selamat Berpuasa...Wahai...


Memang sekarang bukan bulan puasa lagi, tapi kaum-kaum perempuan dah setat puasa dah. Aku yakin 235 peratus. Depa memang setat puasa awal sebulan, tapi bukan sume pempuan la gitu. yang special je.. ye dak? Jadi aku sarankan kaum-kaum lelaki nie bolehlah setat praktis macam kaum pempuan ye.Hakhak.

Jadi..selamat berpuasa ye bagi mereka-mereka yang bulan puasanya sebulan awal nie. Bukan ramadhan ye.. ramadhan memang sambut sesama, puasa je tak sama, ada yang puasa awal, ada yang puasa yuk yuk, ada yang puasa asik sakit dan keuzuran. Macam-macam ada... sebab tu ada syurga dan neraka. Ye dak?

Sama-samalah jalankan ibadah ye... bagi yang gigih ganti tu..semoga selamat ye.. moga ganti penuh, kalo tak ade plak yang kena bayar...

selamattttt...adios!

4 komen:

Cha sahaja said...

ang tahu x pe hukum lau x abes gnti??sbb ku mcm x smpt je ni..keh keh..

Lurunna said...

kalau sempat baik ganti kalo x..naye nanti.. haha

kalo ikut hukum kena byr fidyah... cthnya kalo tinggal puasa 7 hari dan xsempat ganti sehingga ramadhan, nanti ang kena byr fidyah iaitu ganti puasa 7hari tu dan 7 cupak beras.. kalo hang tak sempat jugak sampai ramadhan thn depan ang kena double bilangan cupak beras tu dan kena ttp ganti hari tu 7hari.. faham? hehe

tu yang aku tahu la.. :)

silent MONOLOGUE said...

haha..akak mmg ngah pulun pose ganti ni..hahaha

Lurunna said...

haha..common sense tinggi gak sy nie kan..hahaha