Sunday, July 3, 2011

Tips nak kenal orang Panas Baran

Dah lama aku duk buat pemerhatian nie. Termasuk ke atas diri aku sendiri. Senang je nak tahu seseorang tu ada tak sisi panas baran dalam jiwa beliau. Manalah tau korang yang baru duk bercinta dengan pakwe/makwe korang tu dalam hati duk dupdapdupdap nak tahu pkwe/mkwe korang nie suwiiiit tak penah marah orang atau jenis yang bila marah segala menatang dalam hutan dia bawak kuar ikut mulut...errr.


Nie la dia...kalau nak tau camne cer korang naik kereta bersama yang tersaayang tu. Lebih-lebih lagi kalau duk kat belakang manusia yang maha lembab dan bahlul bawak kereta lagi la terbekk untuk test tahap kesabaran beliau. Hahahahha. Kalau diorang tak cakap pape dan muka langsung tak de efek, blehlah korang bagitaw aku. Aku nak tabing spring kat dia cz sepanjang aku naik kereta dan bila tersekat dalam trafik jam ke orang lintas double line ke, atau pape gaya pemanduan yang rasa cam nak turun lempang je pemandu tu, tak pernah lagi aku tengok deme yang duk memandu sebelah aku tu senyum sambil memuji-muji pemandu dihadapan beliau, lagi kena hamun ade la. Ala, keluar la beruk dua tiga ekor, bangang sikit, gila sket..maka lengkaplah perjalanan ke destinasi hari tu.

Tak caya? Cer korang memandu kat tempat-tempat sedemikian. Kalau korang boleh bersabar dan senyum kambing saja. Syukur Alhamdulillah. Kalau ter-keluar juga 'kata-kata hikmah' tu...tak pe..aku faham. Take time oke... kita ubah diri slow-slow. Hakhak.

Pesanan khidmat masyarakat....

0 komen: