Saturday, March 20, 2010

Isu sensitif jangan dipermainkan.Harap maklum.

Saya selalu melayari internet. Klik situ, klik sini dengan penuh gembira sampai keje lain xjln. Tiba2 *dramatik la plak* sy jmp 1 blog berkenaan produk mknan yg fofular adalah HARAM. OMG.Cuak okeh.Oleh krn kebanyakkan produk tu adalah kegemaran sy.Dan sy tgk tgn, kaki, perut...HARAMkah dagingku..darahku.Kepala mula pikir mcm2. Yelah...dah jadi darah daging...benda yg kite bw smp mati. Tak seronok bila taw kita makan dan guna produk yg ade varvi, kura-kura *binatang 2 alam*, hanjing dan sebagainya. Sebab tu la hati keras susah nk abstrak ilmu.Otak lemah cz mulut asik disumbat makanan yg mcm2 dan usus dok proses benda yg patut dibuang dr awal.Haiyaaaa...jantung pam darah yg xbersih. *okeh.dah.dah*

Cool.Cool.Sy pon teruskan usaha utk meneliti satu persatu.Baca dan belek2 all about HALAL PRODUCT. Bila jmp pages nie sila.klik.sini. terkesima jap.Dan cari lagi okeh.sekarang klik sini. Sy jadi bertambah keliru dan ragu. Sy dah bosan dgn sume nie!!!fuyoo..jadi sy pon ke sini.ye klik sini. Jadi da taw kan ape produk yg halal dan haram. Tahniah. Untuk terus yakin.suci dan bersih. Klik sini. Yakin? Sekarang bleh senyum.

Jadi sebelum makan, minum atau guna apa2 tu sila rajin2 la klik atau kalo ragu masa tgh soping2 tu sila la sms. Taip HALAL [no barcode] dan hantar ke 32728. contoh :


Mencari yang HALAL itu FARDHU... :). Renung-renungkan dan selamat beramal.

p/s : susah okeh nk post entry nie.Terima kasih kpd USPOT kerana kembali kpd sy jua akhirnya.haha

2 komen:

SHAR RECHELL said...

KAK AIDA

manusia... begitu lah!

geram dengan sikap segelintir orang yang suka menggunakan AGAMA sebagai satu isu untuk menegakkan fakta yang salah. dah lah orang kita ni... apa2 pasal AGAMA. akur jer. tak nak siasat dulu. tapi salah siapa? salah orang yang berselindung di sebalik AGAMA itu...

isu makanan sebegini. selalu dipermainkan... bodoh tol orang tersebut!

bila perniagaan tu dah nak lingkup. mula lah kata ini haram... itu haram...

oh tipikal nya! bila kah mau berubah...

Lurunna said...

wow..!
mcm 1 entri baru...hahaha

tu la..cz tu lebih suka menyelidik terlebih dahulu. :)