Sunday, November 7, 2010

Saper ade masalah email FB yang beribu-ribu..harus baca nie..!!!

Bila aku, bukak je laptop, secara automatiknya akan ter-open YM, Skype segala. Dan tangan aku plak laju je connect ngn WiFi. Alangkah terkejutnya *ayat tak bleh blah bila email di akaun Yahoo dah cecah 9000++, gila lah...bila cek sume notification dari pesbuk je. Hadoyai...so aku pon menjalankan kerja-kerja pembersihan dan perawatan untuk mencegah kandungan melebihi had di akaun email. So, haruslah share...ye dak?

Untuk elak dari korang dapat bermacam-macam invitation di pesbuk untuk main tu la, jawab kuiz ni la... ade caranya.


Pertama sekali korang pergi dekat "Privacy Settings". Ingat ye, Privacy Settings!Dalam BM ape ye? Ahh, lantak korang la...pepandailah cari.


Kemudian tekan dekat "Applications & Websites"



Then, klik kat "Edit Settings"


Pastu korang remove la applications yang korang tak nak, FB aku cuma ade You Tube ngn BBF je. So aku mmg tak dapat di- invite utk main games FB yang bukan-bukan tu. Bagi yang nak invite aku tu...maaf la ye, aku tak berminat.

Dan.dan...untuk mengelakkan email bertimbun dengan notification terutama bila orang komen gambar yang tak de kaitan dgn korang tapi sebab korang di tag, maka notification juga di email kepada korang, so untuk selesaikan masalah ni sila ikut langkah di bawah.


Macam tadi jugak, 1st, pegi dekat "Account" then klik kat "Account Settings". Then keluarlah mcm gambar di atas. Korang klik kat "Notifications".


Bila keluar gambar nie, korang klik pada notifications yang korang rasa tak perlu. Macam aku punya FB, sumenya tak de tanda, so sume notification tak masuk dalam email. Ade faham? *angguk/geleng?. Oke lah, kalo tak selesai gak masalah. Tutup je akaun.Hehehe.