Friday, March 4, 2011

Perkara yang aku tak suka tentang SHOPPING

Lumrahnya, semua perempuan suka shopping..so do I. Tanpa sedar boleh habiskan beratus-ratus dengan mudah.! Tapi. Tapi... sesuka mana pon pada shopping nie, ade jugak beberapa hal yang didihkan aku dan mungkin jugak korang dan semestinya potong mood untuk shopping. antara yang bleh hanginkan adalah...


  1. Parking! yes...!dah tawaf cam nak gila dua tiga kali kat mall pon still tak dapat parking. Marah tak? Marah tak? dan bila ada yang menuju ke kereta nak keluar bleh plak main dan yes! kalo aku memang aku mendidih dengan orang camni.
  2. Lupa yang hari sabtu shopping mall  tak provide plastic bag dan langsung tak bawa plastik..beg pulak kecil... oke. meroyan tak???
  3. Pergi shopping dengan hati girang dan tiba-tiba serabut kepala hotak, serabut mata sebab staff diorg duk membontot je kita coz takut curi barang. Rimas gila aku dengan kedai camnie!
  4. Bila sampai time nak bayar tu, cashier mall lembap nak mampus! Ya ampun! aku rasa nak tolak dia dari cash register tu dan biar aku sendiri yang settlekan. lagi cepat!
  5. Lagi aku sakit jiwa bila dah tak ingat parking keta kat mana. ahhhh! complete.! balik umah dapat pakej stress yang lengkap!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tadi. Masa duk beratur panjang lebar. Nampak sepasang suami isteri muda remaja nie. Sedih plak. Tapi dah kau gatal nak kawin awal. Kerja ntah ke mana lagi dah gedik nak kawin.! Si isteri nak compact powder. Tak la mahal ... RM 14.50 je pon. Mungkin si suami tak de duit. Dia marah si isteri..tak bagi beli...sedangkan si isteri dah ambil dan tunggu nak bayar je. Meleleh-leleh airmata sampai rosak make up si isteri letak compact powder tu kat tempat banyak gula-gula tepi cashier. Seyes aku rasa sedih... pasangan tu rasanya lagi muda dari aku. Entah la apa reaksi aku kalo aku kat tempat dia.

Tapi alhamdulillah, even jodoh aku tak sampai lagi... aku diberi kesempatan untuk belajar dan ada ijazah, InsyaAllah ada gaji sendiri taklah susah sangat nak beli pape. Tapi untung nasib diri nie mana kita tahu. Syukurlah...Tuhan beri apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu... mungkin si isteri tu beruntung dapat suami yang setia or penyayang walau gaji tak besar dan mungkin perempuan lain pulak beruntung sebab ada harta sendiri even suami tak peduli dia... apa pun sentiasa bersyukur seadanya rezeki kita...




p/s : awal-awal entri cam hangin semacam kan...hahahaha... pssssst : aku cepat panas, cepat sejuk!


6 komen:

mashy_entah said...

hehe..tp kan..bunyi cm jeles je dgn couple tu..??hahaha

Oda Willy said...

xde la jeles..tak terlintas pon.. rasa sedih je tadi tgk... kesian..

Anonymous said...

sampai macam tu sekali? kesian bini dia T.T

mashy_entah said...

tapi kn kak..tu la kehidupan...=)

Oda Willy said...

arisya : kesian kan...hmmm

mashy : yep...itulah dia...

Auji said...

suka entry iniiiiiiii!