Sunday, April 24, 2011

Cikgu Aida...

Biasalah.. jadi kaunselor nie kerjanya perlulah merayau-rayau sekeliling sekolah untuk cari mangsa. Habis blok A, aku terjah blok B, C...aku belasah je pergi sume blok yang ada tapi tak termasuk blok sekolah sebelah lah. Tehee. Jalan punya jalan... jumpa dua orang budak nie...

"Hei, buat apa nie...kelas kat mana...? aku tanya dengan nada friendly...

"Hiiiiiieeee...nak masuk kelas lah cikgu...depan nie je kelas saya...." jawab budak pakai baju sukan sambil tersengih-sengih.

"Haaa...ponteng!!! meh ikut saya pergi bilik kaunseling! "

"Tak nakkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!" sambil meraung dan berlari....

maka...mulut aku pun terkumat-kamit jampi serapah yang hanya aku tau.

Tapi aku tak mudah berputus asa...aku pergi jalan-jalan lagi sambil hati berniat tegar untuk cari mangsa buat sesi kaunseling. Dan kemudian tibalah aku di kelas tingkatan 4.. kelas di mana aku mengajar subjek perdagangan.

"Cikguuuuuuuuu!!!!... " panggil salah seorang budak kelas tu...
.....cikgu merayau-rayau  nie....cikgu ponteng kelas ea....."sambung budak tu lagi...

Cilake punya budak...! aku pulak yang kena..., kali nie bahasa kumat kamitku lebih jelas... sekian.


3 komen:

mashy_entah said...

hehe...
sweet betol cikgu aida nih....=D

Lurunna said...

sweet ker??hahaha

ipa faiza~ said...

kalau aku x yah merayau.
mmg bersepah klien.
sampai kene jampi serapah 'menghalau' kuar pulak dr bilik kaunseling~

>>sindrom lepak bilik kaunseling tapi x nak wat sesi<<

heee (^.^)