Tuesday, April 26, 2011

terjumpa konet di tangga

Ohhh WOW... macam lucah plak entri kali nie. btw tu la hakikatnya... well aku tak faham betulah budak- budak sekarang punya perangai. Macam puaka niang rapik!!!! Kenapa aku cakap gitu, oke aku bagi beberapa situasi yang berlaku tadi...beberapa oke. beberapa. kalo bagitau sume mesti ade yang meroyan sakai punya...!

Situasi 1 :

Cikgu baru sampai ke sekolah..around pukul 7pagi. suasana hening dengan dingin embunnya... sampai di sekolah, tengok side mirror betulkan name tag, betulkan tudung yang senget sebab kereta terjun lubang dua tiga kali -_-'. Naik tangga ke tingkat 3 menuju ke bilik kaunseling dannnnnnn....wohooooooo... ade konet seketul kat dinding. siap lukis. siap label. terbaekkk.kalah ABM cikgu... TT___TT. Malulah. Rasa nak cat baru je tangga tu. 

Situasi 2 :

Dalam kelas. 

Cikgu suara masih tak pecah masuk ke kelas. Hangkut sume barang-barang untuk berdagang ilmu. Pecahkan pelajar dalam kelas kepada dua kumpulan, bagi peralatan dan suruh mereka siapkan bahan pameran untuk Minggu Teknik & Vokasional. Tibaaaaaa- tibaaaaa....datang sorang pelajar lelaki...barang di sisi daaaannnnn... " cikgu sayang saya takkk?" dengan muka manja mengoda... pitemmmmmmm!

Situasi 3 :

Latihan kebakaran. (masih di kelas yang sama)

Sedang enak mengajar...tiba-tiba bunyi loceng... kringgggg... "aik masa saya dah abes ke..?" tanya aku. "belummmmmmmmm....", jawab mereka serentak. Oh ye bunyi loceng kemudiannya berterusan dan fire drill la tu kan... so dengan sekuat kuat suara suh pelajar berkumpul di tapak perhimpunan. tapi.... tapi... TT___TT

"..... takpelah cikgu..malaslah nak turun, kiteorang dah biasa rentung.. tiap-tiap tahun pulak tu" jawab salah seorang murid.




nasib la kau cikgu... sambil urut dada.


1 komen:

mashy_entah said...

ape sakai benor anak murid cikgu aida nih...???
hehehehe