Tuesday, January 18, 2011

Dulu dan sekarang

kelik untuk tumbesaran

zaman renaissance.kahkahkah. sumpah aku gelak tak hengat bila tengok gambar nie. rasa cam nak letak muka dalam beg sekolah je. Oh ye, tu gambar masa aku Tingakatan 2 Bestari tahun 2001, seploh tahun dulu. fuhh. dah seploh tahun berlalu. Geng-geng aku masa nie, Zuni, Ayu dan Nadia. Rasa jahat gila zaman dolu-dolu, rela tuh ponteng sekolah coz nak tengok dragon ball, seyes shittt!!! kalo zaman nie, kunyah gula-gula getah dan buat belon tu dah kira samseng ahh. tak buat peta dan kena rotan tu kira otai la kan. haha. masa cikgu tak de dalam kelas, siapa yang berani gi duduk atas meja cikgu, atas meja oke. kira hebatlah tu. pakai kasut tali lilit-lilit kat betis, kain labuh, baju sengkat, dan bawa motor laju laju kat kawasan sekolah bagai ajak nak race. seyes rindu.! masa rehat pulak beli keropok dan cicah dengan sambal belacan. gila tak? pas tu memekak je kat kantin. sumpah rindu dowh!


Sekarang dah lain. even still amik gambar camgini, tapi wawasan dah lain. takde dah fesyen baju sengkat, kain labuh dan kasut tali lilit-lilit kat betis. tak de dah duk atas meja lecturer. kau gila meroyan nak gi duk atas tu? pelajaran pon dah tinggi pat belas tingkat. bila dah belajar tinggi-tinggi muka otomatik jadi macam orang pandai dan berimej. cakap pon dah tak lahanat mcam dulu, kiranya berpesen la sket, ada rupa orang dah.hahaha. dulu kan agak-agak macam syaiiitonnnn. 

Bengom- bengom aku pon, bleh gak survive masuk U. oke. bangga dengan diri sendiri. soooobs. nie pencapaian beb. pencapaian!!! kaki ponteng sebab nak tengok dragon ball dah kat tahun akhir di upm. tak ke bangga. kawan- kawan aku mostly dah kawen, aku duk menimba- nimba ilmu lagi. Aku nie tak macam dak-dak pempuan lain yang rajin baca buku kat library, aku nie jenis yang tuang kelas. pegi library, cari port dan tido dengan nyenyak. buku ntah ke mana aku ntah ke mana. 

Pape pon, hidup nie kita diberi satu peluang je. Gunakan sebaiknya. Aku pun tak dapat jangka macam nie aku sekarang. Kadang-kadang kita bernasib baik, kadang-kadang tak. Bersyukur seadanya. Dan tak semestinya kita tak cerdik pandai, kita tak de peluang untuk berjaya. Dari darjah satu sampai tingkatan 6 bawah aku duk tanya cita-cita aku. Masa kat tingkatan 6 Atas baru aku nekad nak masuk U, see. kita tak pernah terlambat kan? Yang penting usaha kena ada, lambat ke cepat ke, Insyallah peluang kita akan tiba. 

oke. bai!!! (ending yang tak menarik di situ... =_=")

0 komen: